Kreativ workshop for medarbejdere
I brand-ART inddrager vi det unikke kunstnerunivers som et værktøj, der gennem leg og kreativitet styrker både ledelse, HR og personlig udvikling.
Mere end teambuilding
Vi arbejder og leger “hands on” med mission, vision, værdier eller andet aktuelt indhold. Vi skræddersyr kreative værksteder, hvor medarbejderne diskuterer, reflekterer, visualiserer og producerer meningsfuldt collagemateriale.
Ud af collagematerialerne skaber vi sammen et unikt kunstværk, der “siger mere end tusinde ord”.
Kunstværket kan I fremadrettet bruge som dialogredskab og fastholde fokus på de vigtige diskussioner og beslutninger, der blev taget på workshopdagen.
Udvalgte cases:
Klean
Intranote
NRE
At være kreativ er at lege, og at lege er at lære!
Når vi leger, kaster vi os ud i nye roller og opdager nye sider af os selv og hinanden.
Og når vi bruger synet og vores andre sanser, bearbejdes og forankres komplekse begreber i både hjernen og hjertet.
I skræddersyede værksteder vil vi under kyndig ledelse af brand-ART producere et eksklusivt kunstværk “hands-on”.
Vi skal arbejde verbalt og visuelt, samskabende og reflekterende.
Alle kan være med i de trygge, strukturerede, men udfordrende øvelser, hvor alle arbejder sammen på den fælles udebane.
Hvorfor brand-ART?
Strategiudvikling, innovation, teambuilding og forandringsprocesser kan være ret langhåret!
I brand-ART inddrager vi kunstneruniverset som et værktøj og styrker ledelse og HR gennem leg og kreativitet.
De forskellige workshops er udviklet af brand-ART, og integrerer faglig viden om læring, kreativitet, visuel kommunikation, billedkunst, personlig udvikling, pædagogik og didaktik.
Som virksomhed får I:
- Kreativ, struktureret proces, hvor medarbejderne ”leger” mission, vision og strategi helt ind under huden
- Teambuilding med afsæt i virksomhedens DNA
- Forankring af virksomhedens kultur og ånd
- Vidensdeling og værdi-implementering i ”hands-on” værksteder
- Samskabende proces, der afsluttes med fysisk output i form af et brand-ART kunstværk
- Uformel formidling og synliggørelse af vigtige budskaber
- Employer branding og blikfang på sociale medier
- Visuelt pejlemærke og mulighed for refleksion og dialog på tværs af personalegrupper
- Præsentationsværktøj overfor kunder, samarbejdspartnere eller nye medarbejdere
- Intern og ekstern branding, der sætter ansigt på virksomheden og værdierne bag
- Event i form af fælles fernisering som afslutning på strategidagen
- Meningsfuldt, professionelt kunstværk som fysisk afslutning eller opstart på proces
I bidrager selv med:
- Information om DNA, kultur, mission, vision, strategi og værdier
- DNA collagematerialer
- Lokaler til workshop
Før workshop
1. Fællesmøde(r) hos jer
- Dialog omkring formål, proces og produkt
- Overblik over collagematerialer
2. brand-ART i eget værksted
- Research på DNA, mission, vision, strategi og værdier
- Forberede kunstværk
- Designe kreative, visuelle værksteder
3. brand-ART på workshop-location
- Inspicere workshop-location
- Indrette workshop-location (dagen før)
Under workshop
4. Medarbejderworkshop
- brand-ART intro og gruppeopdeling
- Arbejde i kreative, visuelle værksteder
- samskabe kunstværk i tre værksteder:
- Værksted A
- Værksted B
- Værksted C
- brand-ART færdiggør kunstværk alene
- Medarbejdere laver anden aktivitet
- Fernisering og fælles afslutning
- brand-ART oprydning
- brand-ART tager kunstværk med retur
Efter workshop
5. brand-ART laver finish i eget værksted
- Smårettelser, lak og fernis
- Fotografering af kunstværk til print
- Evt. produktion af timelapse-video
- Evt. indramning
6. Levering
- Evt. levering af kunstværk til kunde
- Evt. afsluttende fernisering og tale v/brand-ART
- Fælles evaluering
7. Evt. opfølgning
- Mulighed for nye lag på billedet over tid