SERIOUS ART WORKSHOP

FOR VIRKSOMHEDER OG ORGANISATIONER

hvorfor brand-art?

Strategiudvikling, innovation, teambuilding og forandringsprocesser kan være ret langhåret!

 

I brand-ART inddrager vi det unikke kunstnerunivers som et værktøj, der gennem leg og kreativitet styrker både ledelse, HR og personlig udvikling.

De forskellige workshops er udviklet af brand-ART, og integrerer viden fra flere verdener:

  1. Viden om læring

  2. Viden om kreativitet

  3. Viden om visuel kommunikation

  4. Viden om billedkunst

  5. Viden om personlig udvikling

  6. Viden om pædagogik

  7. Viden om didaktik

Tilgangen er ”hands – og minds-on” læring, udvikling og forankring af det område, der arbejdes med.

brand-ART, Lise Thinggaard, Klean

PROCES

Vi arbejder og leger “hands on” med mission, vision, værdier eller andet aktuelt indhold.

Vi skræddersyr kreative værksteder, hvor medarbejderne diskuterer, reflekterer, visualiserer og producerer meningsfuldt collagemateriale. 

Processen er mere end “bare teambuilding”.

 

PRODUKT

Ud af collagematerialerne skaber vi sammen et unikt kunstværk, “der siger mere end tusinde ord”.

 

Kunstværket kan fremadrettet bruges som dialogredskab og fastholde fokus på de vigtige diskussioner og beslutninger, der blev taget på workshopdagen.

brand-ART, Lise Thinggaard

UDVALGTE CASES

At være kreativ er at lege, og at lege er at lære! 

Når vi leger, kaster vi os ud i nye roller

og opdager nye sider af os selv og hinanden.

Og når vi bruger synet og vores andre sanser,

bearbejdes og forankres komplekse begreber

i både hjernen og hjertet.

I skræddersyede værksteder

vil vi under kyndig ledelse af brand-ART

producere et eksklusivt kunstværk “hands-on”.

Vi skal arbejde verbalt og visuelt,

samskabende og reflekterende.

Alle kan være med i de trygge, strukturerede,

men udfordrende øvelser,

hvor alle arbejder sammen på den fælles udebane.

som virksomhed får i:

• Kreativ, struktureret proces, hvor medarbejderne ”leger” mission, vision og strategi helt ind under huden

• Teambuilding med afsæt i virksomhedens DNA

 • Forankring af virksomhedens kultur og ånd

• Vidensdeling og værdi-implementering i ”hands-on” værksteder

• Samskabende proces, der afsluttes med fysisk output i form af et brand-ART kunstværk

• Uformel formidling og synliggørelse af vigtige budskaber

• Employer branding og blikfang på sociale medier

• Visuelt pejlemærke og mulighed for refleksion og dialog på tværs af personalegrupper

• Præsentationsværktøj overfor kunder, samarbejdspartnere eller nye medarbejdere

• Intern og ekstern branding, der sætter ansigt på virksomheden og værdierne bag

• Event i form af fælles fernisering som afslutning på strategidagen

• Meningsfuldt, professionelt kunstværk som fysisk afslutning eller opstart på proces

 

I bidrager med :

• Information om DNA, kultur, mission, vision, strategi og værdier

• DNA collagematerialer

• Lokaler til workshop

PROCES

FØR WORKSHOP

1. Fællesmøde(r) hos kunde

Dialog omkring formål, proces og produkt

Overblik over collagematerialer

2. brand-ART I eget værksted

Research på DNA, mission, vision, strategi og værdier

Forberede kunstværk

Designe kreative, visuelle værksteder

3. brand-ART på workshop-location

Inspicere workshop-location

Indrette workshop-location (dagen før

under workshop

4. Medarbejderworkshop

brand-ART intro og gruppeopdeling

Arbejde i kreative, visuelle værksteder á 45 min

og samskabe kunstværk i tre værksteder:

Værksted A

Værksted B

Værksted C

brand-ART færdiggøre kunstværk alene

Medarbejdere lave anden aktivitet

Fernisering og fælles afslutning

brand-ART oprydning

brand-ART tager kunstværk med retu

efter workshop

5. brand-ART lave finish I eget værksted

Smårettelser, lak og fernis

Fotografering af kunstværk til print

Evt. produktion af timelapse-video

Evt. indramning

6. Levering

Evt. levering af kunstværk til kunde

Evt. afsluttende fernisering og tale v/brand-ART

Fælles evaluering

7. Evt. opfølgning

Mulighed for nye lag på billedet over tid

THYGESEN TEXTILE SOLUTIONS

THYGESEN TEXTILE SOLUTIONS

“Det er en super gave, som jeg blev rigtig glad for. Det får en til at stoppe op og begynde…
SILKEBORG-RY GOLFKLUB

SILKEBORG-RY GOLFKLUB

Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med Lise fra brand-ART. Og det har været en sjov proces at…
SOSU SYD

SOSU SYD

Hele skolen var spændt på at se billedet, og wauh – sikke et skilderi! Billedet hænger et centralt sted på…
SIF - Silkeborg Idrætsforening

SIF - Silkeborg Idrætsforening

Vi ville gerne have en tidslinje over foreningen set over 100 år, og det synes jeg, Lise har ramt flot.…
RIISFORT

RIISFORT

Man kan spejle sig selv og forstå Riisfort på en helt anden måde end bare gennem produkter. Det er et…
PER B

PER B

Det har været en god proces at få trukket i nogle af alle de gamle skuffer, hvor der ligger historik,…
NRE

NRE

Det var fedt at være kreativ på en struktureret måde og arbejde i værksteder, hvor alle kunne være med. Det…
KLEAN

KLEAN

Jeg tænker, billedet er et vigtigt symbol på samskabelse og det kollektive geni, som er en bevægelse internt i Klean,…
INTRANOTE

INTRANOTE

Vi laver it-løsninger til mennesker. Derfor skal vi sørge for hele tiden at have samtaler kørende med hinanden og kunderne…
GJERULFF

GJERULFF

Vores virksomhedsportræt hænger i indgangen, hvor kunderne kommer ind. Vi oplever, at folk stopper op og ser på det og…
DANTRA

DANTRA

Historien om Dantra er også historien om nogle stærke værdier. Uden de værdier var vi ikke blevet 100 år. I…