SERIOUS ART WORKSHOP
FOR VIRKSOMHEDER OG ORGANISATIONER
hvorfor brand-art?
Strategiudvikling, innovation, teambuilding og forandringsprocesser kan være ret langhåret!
I brand-ART inddrager vi det unikke kunstnerunivers som et værktøj, der gennem leg og kreativitet styrker både ledelse, HR og personlig udvikling.
De forskellige workshops er udviklet af brand-ART, og integrerer viden fra flere verdener:
Viden om læring
Viden om kreativitet
Viden om visuel kommunikation
Viden om billedkunst
Viden om personlig udvikling
Viden om pædagogik
Viden om didaktik
Tilgangen er ”hands – og minds-on” læring, udvikling og forankring af det område, der arbejdes med.

PROCES
Vi arbejder og leger “hands on” med mission, vision, værdier eller andet aktuelt indhold.
Vi skræddersyr kreative værksteder, hvor medarbejderne diskuterer, reflekterer, visualiserer og producerer meningsfuldt collagemateriale.
Processen er mere end “bare teambuilding”.
PRODUKT
Ud af collagematerialerne skaber vi sammen et unikt kunstværk, “der siger mere end tusinde ord”.
Kunstværket kan fremadrettet bruges som dialogredskab og fastholde fokus på de vigtige diskussioner og beslutninger, der blev taget på workshopdagen.

UDVALGTE CASES
At være kreativ er at lege, og at lege er at lære!
Når vi leger, kaster vi os ud i nye roller
og opdager nye sider af os selv og hinanden.
Og når vi bruger synet og vores andre sanser,
bearbejdes og forankres komplekse begreber
i både hjernen og hjertet.
I skræddersyede værksteder
vil vi under kyndig ledelse af brand-ART
producere et eksklusivt kunstværk “hands-on”.
Vi skal arbejde verbalt og visuelt,
samskabende og reflekterende.
Alle kan være med i de trygge, strukturerede,
men udfordrende øvelser,
hvor alle arbejder sammen på den fælles udebane.

som virksomhed får i:
• Kreativ, struktureret proces, hvor medarbejderne ”leger” mission, vision og strategi helt ind under huden
• Teambuilding med afsæt i virksomhedens DNA
• Forankring af virksomhedens kultur og ånd
• Vidensdeling og værdi-implementering i ”hands-on” værksteder
• Samskabende proces, der afsluttes med fysisk output i form af et brand-ART kunstværk
• Uformel formidling og synliggørelse af vigtige budskaber
• Employer branding og blikfang på sociale medier
• Visuelt pejlemærke og mulighed for refleksion og dialog på tværs af personalegrupper
• Præsentationsværktøj overfor kunder, samarbejdspartnere eller nye medarbejdere
• Intern og ekstern branding, der sætter ansigt på virksomheden og værdierne bag
• Event i form af fælles fernisering som afslutning på strategidagen
• Meningsfuldt, professionelt kunstværk som fysisk afslutning eller opstart på proces
I bidrager med :
• Information om DNA, kultur, mission, vision, strategi og værdier
• DNA collagematerialer
• Lokaler til workshop
PROCES
FØR WORKSHOP
1. Fællesmøde(r) hos kunde
Dialog omkring formål, proces og produkt
Overblik over collagematerialer
2. brand-ART I eget værksted
Research på DNA, mission, vision, strategi og værdier
Forberede kunstværk
Designe kreative, visuelle værksteder
3. brand-ART på workshop-location
Inspicere workshop-location
Indrette workshop-location (dagen før
under workshop
4. Medarbejderworkshop
brand-ART intro og gruppeopdeling
Arbejde i kreative, visuelle værksteder á 45 min
og samskabe kunstværk i tre værksteder:
Værksted A
Værksted B
Værksted C
brand-ART færdiggøre kunstværk alene
Medarbejdere lave anden aktivitet
Fernisering og fælles afslutning
brand-ART oprydning
brand-ART tager kunstværk med retu
efter workshop
5. brand-ART lave finish I eget værksted
Smårettelser, lak og fernis
Fotografering af kunstværk til print
Evt. produktion af timelapse-video
Evt. indramning
6. Levering
Evt. levering af kunstværk til kunde
Evt. afsluttende fernisering og tale v/brand-ART
Fælles evaluering
7. Evt. opfølgning
Mulighed for nye lag på billedet over tid